söndag 28 oktober 2007

En Dag i taget

För varje dag som går så blir jag äldre. För varje dag som går så kommer jag en dag närmre att få träffa den rätta. För varje dag som går så tänker jag på mitt val som jag måste göra. Snart har dem dagarna gått och jag kan få bli ett med den som finns där, men som ännu inte är funnen. Längd, vikt spelar ingen roll så länge du inte är allt för kort/lång eller på tok för smal/tjock . Utseende spelar ingen roll, så länge du inte är ful. Ditt inre spelar ingen roll, så länge du är snäll, underbar, rolig och helt rätt. Vilket språk du talar spelar ingen roll, så länge du talar svenska. Jag vill Älska. Jag vill bli älskad. Jag vill känna den lyckan som dem andra får känna. Jag vill vara vid min älskades sida och aldrig återvända. För varje dag som går så inser jag att det kommer hända även mig. Det spelar ingen roll vem du är, hur du ser ut, hur du är. Så länge du Älskar mig och jag dig. Att finna Lyckan kan ta ett tag men i slutänden hittar dem flesta den lycka dem söker. Det kanske inte är i en person, det kan vara i så mycket annat. Man vet när man hittar den. Det spelar ingen roll hur ful du kan vara, hur sjuk du kan vara. Han är vid din sida och lämnar den inte. Du kan göra det du vill utan att behöva oroa dig över att han ska göra något annat dumt. Du kan känna dig säker och veta att han är där när du kommer hem efter en lång natt på stan. Du vet att du bär honom inom dig varje dag. Vart du än är. Vad du än gör. Han finns djupt inom dig. I ditt hjärta och det är där du vill att han ska förbli.

Inga kommentarer: