onsdag 31 oktober 2007

Stockholm

En dag i Stockholm med Jenny varväldigt mysig och fylld med skämt och skoj. En dag som fick mig att tänka. Vart jag än vända mig så såg jag par gå hålla varandra i handen. Gravida kvinnor. Lyckliga människor. Det var en dag som gav mig glädje och Hopp. Det gav mig en påminnelse att det kommer att hända dig en dag med. En dag med Lycka. Det är mysigt i Stockholm kanske ska jag ändra på mina åskiter om staden. Klart att det finns en massa bratz där uppe ( det fick vi ju svar på idag jenny haha ) men dem stör mig inte. Det är ju det som gör Stockholm till det Fjollträsk det är. Klart att om jag fick välja mellan Göteborg och Stockholm så blir det Göteborg, tror jag. Nu är jag inte säker längre. Jag menar med rätt folk och karriär i Stockholm så är det en stad som ska finnas i mina tankar. När jag ska ta det stora steget att flytta. Först ska jag ta Studenten, klara av skolan och inte strula till det. Jag ska utbilda mig till det jag vill. Inte lyssna på vad någon annan säger, klart jag kan ta förslag men det är jag som i slutänden ska bestämma vad det är jag vill sattsa på. En framtid som ännu inte är bestämd. En framtid som inte ska bli det. Den ska göra sig själv. Den ska bli det den ska bli. Jag ska ha mål. Mål som för mig till framtiden. Ska ta en dag i taget, låta livet rulla på som det gör. Jag ska från och med idag börja tro mer på mig själv. Hur jag ser ut, vad jag vill göra, tro på allt jag gör. Det kan vara dumma saker, det kan vara bra saker. Så länge jag tror på mig själv så kommer det att fungera det vet jag. Jag vet att jag kommer att klara mig bra i denna värld som vi lever i idag. Sverige, välrden universum här kommer Jag. ( det kan vara stavfel, orkade inte rätta haha )

Inga kommentarer: