tisdag 8 januari 2008

Elfrida Östlund

Känner att det var ett tag sen jag skrev hur mycket du verkligen gjorde mitt 2007 till det bästa året på länge, trots dem motgångar som också kom. Du är en vän som jag när jag tänker efter inte förstår varför jag fått som en vän. Inte för att jag inte vill ha dig som vän men du är för bra för mig. Du lyssnar på allt jag säger, du tröttnar aldrig på mitt tjat. Jag förstår inte ditt tålamod. Jag är så jävla lycklig att jag har fått en vän som dig. Alla förtjänar att få en vän som dig. En som finns där i all lägen, en som ställer upp på alla dumma saker som jag faktis gör, en som säger vad hon verkligen tycker och tänker och inte det jag vill höra. Att vi är som gjorda för varndra är liksom helt klart. Vi har konstig humor, vi skrattar åt massa, gråtit har vi inte gjort än men det kommer det med.

Du är den vännen som jag trodde att jag aldrig skulle få träffa och den vän som jag aldrig trodde att jag skulle få ha. Vi kan umgås hur mycket som helst med varandra och inte tröttna och det är fan något unikt. Jag kan sjunga mina sura och falska toner utan att du gnäller och ber mig hålla tyst, fast du säkert önskat att jag någon gång bara kunde vara tyst. Hahah men det blir nog svårt det.

Nu ska jag nog nämna två tillfällen då jag verkligen förstod att du är min bästa vän. En sommar kväll, så bestämde vi oss att åka till gastuberg och lägga oss och mysa.. eller ja så vart det i alla fall. Vi ligger där och från ingenstans kom det största och vackraste stjärnfall jag sett i hela mitt liv. Det går inte att beskriva den känslan, det ända jag kan säga är att det var så jävla underbart. Jag var mållös, eller ja det övergick snart till att jag pratade som aldrig förr. Det var helt underbart. Det andra tillfället var när jag för första gången helt släppte loss i mitt liv och drack som ett jävla svin. Självklart jag hade smakat innan och jag var med på hur liksom det är. Men den kvällen var den första gången jag kände mig trygg att faktis göra lite som jag ville och inte tänka på något annat än att ha det skoj. Klassfesten var helt underbar. En lång promenad halvvägs hem vart det. Elfrida fick skoskav. Jag antar att den promenaden var nog den jobbigaste för henne. Ha en full tjej som pratar om samma sak hela tiden och verkligen var skit full. Brände sig på en cigg och typ jätte lång tid efter kommer på att aj vad ont det gjorde. Den kvällen är nog den bästa i mitt liv helt klart. Från att inte känna ett skit, till att ja jag vet inte vad vi ska kalla det.

Jag ska avsluta bloggen med att Tacka för mitt bästa år på länge.. Du är abslout en av de största anledningarna till att det vart mitt bästa år. Du är underbar och jag ska ha kvar dig som vän tills döden skiljer oss åt. Älskar dig min vän <3( vi har gråtit tillsammans, filmen vi såg sist var jobbig.)

1 kommentar:

Elfridiskt sa...

Aw, du är så jävla fin som skriver så fint om mig gumman! Blir helt lycklig! Och 2007 är utan någon som helst tvekan det bästa året i mitt liv. Du och Henrik bidrog till det, helt och hållet. Du är bäst!

JAG ÄLSKAR DIG!