lördag 26 januari 2008

Ilska. Kärlek. Stress. Press. Lycka. Frustration. Ambition. Olycklig. Smärta. Trötthet. Rädsla. Passion. Skam. Stolthet. Sorg. Trygghet. Förvåning. Glädje.Vänskap

Att känna detta på en gång är något som måste upplevas. Hur kan man vara Ilsken när man egentilgen känner Glädje. Hur kan man känna Lycka när man egentligen känner sig Olycklig. Hur kan man känna Rädsla när det man egentligen känner är Skam. Idag snurrar det i mitt huvud. Jag går från att vara överlycklig till att bara vilja lägga mig ner och ta en lång tupplur. Just nu så är det för mycket runt omkring mig som pågår. Så mycket som jag egentligen borde berätta, så mycket som jag egentligen bara borde hålla tyst om. Att välja fel sätt att uttrycka sig på eller helt enkelt fel ord, kan förstöra så mycket. Jag är Stressad jämt och ständigt och jag känner hur Frustrationen av alla den Press som alla bombar på mig, bara stiger. Känner Smärta i min muskel. Passionen som jag vill ska finnas, finns inte, den är långt gången. Varje gång jag tänker efter så Förvånas jag över, hur mycket Sorg jag känner över dig. Jag vet dock att jag är Trygg där jag är nu. Ambitionen finns djupt där inne, men jag får inte fram den. En svag känsla av Trötthet, som säger att du ska jag lägga av nu! Stoltheten tar fatt och jag inser att jag ska stå upp och se på mig själv och inse vilken underbar person jag är.

Till slut kommer vi till det som får mig att le mest och känna den värmade känslan stiga i min kropp. Kärleken och Vänskapen är trots allt det som betyder allra mest för mig. Utan alla mina vänner och all deras kärlek så skulle jag inte vara den person som jag har kommit att bli idag. Kärleken får mig att le den får mig att känna mig som en hel person igen. Kärlek och Vänskap är trots allt det som får oss att känna alla dessa andra känslor och för en stund tänker jag efter och undrar... Om kärlek och vänskap inte fanns, vad skulle då finnas?

Inga kommentarer: