torsdag 6 december 2007

5 & 6 December: Norrköping och annat

Japp, i onsdags så bar det iväg till Norrköping där vi spenderade en hel dag. Det var besök på konstmuseum, i lite affärer ( Myrorna det roligaste hittills) och senare på kvällen så var vi och kollade på en symfoniorkester. Denna dag skulle också den innebära otur. Vi går genom staden och då säger Elfrida " Man ska nog stänga av mobilen", och detta tog jag förstås ordagrant och säger " nu har jag stängt av den". Det visade sig att i den meningen någonstans så menade Elfrida att jag skulle bara sätta den på ljudlös, vilket jag självklart inte förstod. Så jag desperat tar upp min mobil igen och slår pin koden, " fel kod, två försök kvar", jag slår ännu en gång, " fel kod ett försök kvar", där slutar jag och ger upp att slå min kod. Skäller ut Elfrida för att hon fått mig att stänga av mobilen, den är ju typ 90 % av mitt liv, så ni kan tänka er hur jag kände mig inombords. Jag mådde illa, men så kom jag på att det är inget att bli ledsen över, får väl se det posetiva i det.

Jag slösar inte på några onödiga pengar och jag kan då spendera all min tid åt att gnälla på nästa sak, skoskav. Ja, det händer ju bara mig. Efter att gått från stationen till konsten, så känner jag att det är på gång. Står och lyssnar på Karl- Magnus, Jan- Olovs( våran lärare) pappas kusin, han pratar lite allmänt om historian bakom staden Norrköping. helt plötsligt så blir det svart och för en stund så tror jag att jag även idag ska tuppa av. Men hinner ta tag i Elfrida och vakna till ( eller vad man ska säga). Men nu var det ju inte det som jag skulle tala om haha, jag fick som sagt skoskav och jag fortsatte gå i dem skorna långt, det var nog inte det smartaste jag har gjort. Bestämde mig senare för att byta skor, dock vart jag inte så söt längre, converse är ju inte det finaste man kan ha till klänning. Sen bar det iväg till myrorna. Där var det modevisning som gällde, det var något av det roligaste på den dagen må jag säga.

Klockan 18.00 stod dörrarna öppna för oss att kliva in på De Geerhallen. Där vi gick och såg Berömda mellanspel, som framfördes av en riktigt bra symfonniorkester. Tårar vart det. Oturen förföljde mig även där, då jag hoppades på att hamna brevid Elfrida, hamnade jag brevid två söta äldre par och en lärare som jag inte fick någon som helst kontakt med. Men som tur var så hade jag ju en riktigt bra utsikt på något av det snyggaste jag hade sett i mitt liv. Han var allt man verkligen kunde önska sig, utseende mässigt. Kvällen sista halva avslutades med att jag fick byta plats, och fällde några tårar för detta vackra framträdande. Dagen var bra och jag hade min otur med mig. Men när jag kom hem så mötes jag av mysiga sms, när jag väl fick upp den med hjälp av puk koden !

Tycker om dig <3

Inga kommentarer: