tisdag 25 december 2007


Efter en jobbig julafton men massa mat, så hittades denna bild på en person som vill förbli anonym. Jag fick tag på personen i fråga och ställde lite frågor till henne.

Vad tänkte du på när du tog denna bild?
Min starka sida är inte att tänka, jag tänkte som sagt inte så mycket utan det bara vart att jag tog det.
Men hade du inga kläder på dig under kvällen?
Jo, visst hade jag det. Men som sagt så tänker jag inte, och det verkar som dem åkte av.
Är du nöjd med resultatet?
Ja det kunde vart bättre, men stumpen ser ju liten ut så jag är mer än nöjd.

Efter mitt möte med denna anonyme, som igår, julafton, gick in på en toa och klädde av sig kläderna, spännde ut magen och tog kort, så funderar jag på vart våran värld är påväg. Ingen kommer någonsin får reda på om det var just detta som hände eller om det var något annat som fanns i tankarna hos den anonyme. Tanken på att denna bild kan komma ut på internet fanns inte i tankarna heller hos den anonyme. Hon sägs vara en flicka i sina bästa år, och njuter av varje stund hon lever på denna jord. Rädslan att den än gång för alla ska gå under säger att hon fattade detta beslut.. att försöka göra allt hon kan innan hon dör.

Jag kan bara samma ihop allt och få en slutsats. Denna lyder att: vad vore världen utan sånna som du. Tack till dig anonym, tack för att du visat oss att ingetting är omöjligt. Det finns hopp på denna jord och du är ett av dem. Gör som anonym, lev livet och sumpa aldrig chansen att bli känd....

Inga kommentarer: