tisdag 6 november 2007

En dag som kommer bli jobbig....

Idag så har det även idag vart en väldigt sjuk dag, inte alls roligt. Jag var även hos tandläkaren, som idag ( för hundratolfte) gången lovade mig att den åker hän nästa gång. Om nu hennes beräkningar stämmer så är jag fri från detta elände den 27/11, vilket kommer glädje mig något fruktansvärt. Idag så ska jag även och kolla på lägenhet, inte alls lika kul. Men det måste göras så det är bara att pallra sig dit. Jag har ändå kommit till det att jag har accpeterat det som händer. Men jag har också bestämt mig för att gå till någon att prata för så jag känner inför skola, inför att komma hem och inför hur jag ser ut. Så känner jag att det är något som jag måste göra för att må bra. Kanske kunna få hjälp att få fram vad jag egentilgen vill få ut av mitt liv. Min mamma har alltid sagt till mig att jag ska göra det jag vill med mitt liv, inte göra vad andra tycker, det är okej att lyssna och ta emot förslag. Men det är alltid du i slutänden som ska bestämma vad du vill. Jag vet vad jag vill med mitt liv redan nu. Men det är ingen annan som tycker att det är någon bra idé. Men vi får se hur det blir med allt. Just nu så känns det bara som det är någon som vill att allt ska gå skit för mig. Att jag ska dö eller något. Men den personen som har det i tankarna kan glömma det för jag ska stanna kvar, i alla fall ett tag till. Jag måste bara finna mig själv nu, jag orkar inte gå och lyssna på folk snacka om att dem har det så jävla dåligt. Dem bråkar med någon i familjen, eller att dem var mobbade när dem var små. Det var då kan man inte försöka att gå vidare. Jag kan inte göra något åt det, det är inte mitt fel att jag var söt då och att jag var populär och inte du! Jag är så trött på det tjatet. Jag var inte den ända tjejen som var så... När jag tänker efter så vet jag själv vad problemet är, men jag vill prata med någon som inte vet något. Någon som kan ge mig förslag vart jag ska gå vidare från där jag står idag. Att jag skriver detta här är bara för att jag ska få det bort från mina tankar, så jag kan lägga mig i min säng och ta det lungt och inte bry mig om något annat. Detta är en jobbig dag för mig, en dag som jag inte hoppades på skulle komma.

2 kommentarer:

Jenny Linnéa Johansson sa...

Fanny, när du känner såhär, prata med mig. Jag vill inget annat att hjälpa dig precis som jag får hjälp av dig. Det sårar att se dig såhär. snälla prata om det med mig, jag vill inte bara att du ska ta min skit. Älskar dig min vän!

Elfridiskt sa...

Gumman, det skär i hela hjärtat när jag läser detta. Dels för att du verkar ha tappat glöden något fruktansvärt, vilket givetvis är mer än förståeligt. Och dels för att det låter som om du inte trivs med någon längre. Och jag räknar in mig där! :( Vill inte räkna in mig där, och jag hoppas att du pratar med mig om jag gör något fel eller liknande. Du är min bästa vän, och jag vill dig allt gott som finns.

Igår insåg jag att jag äntligen har funnit allt i mitt liv som jag verkligen vill ha. Du är en väldigt stor del av mitt liv. En väldigt, väldigt stor del av mitt liv! Och därför vill jag finnas för dig.

Förstår att du menar en psykolog eller dylikt när du skriver att du vill ha någon att prata med, och jag tycker det låter toppen! De är säkerligen befriande. Men du skall veta att jag finns för dig i ur och skur! INGENTING skall komma oss två emellan, ingenting gumman! ALDRIG!

Och jag hoppas på att du går kvar i klassen, för utan dig är jag ingenting. Bara de här två dagarna har varit en enorm tortyr. Men givetvis kan du inte rätta dig efter mig, jag kan bara hoppas på att jag får uppleva dessa två återstående år med just DIG! För du är den enda jag vill uppleva dem med.

Jag skall ge dig allt gumman, som jag har att ge dig; min vänskap. Skall aldrig låta dig falla snuttan, för du är fan så jävla mycket för mig! Och jag vet att jag betyder mycket för dig med. Vi finns för varandra, precis så som det skall vara vänner emellan.

Jag saknar dig! <3 och jag älskar dig, av en sådan enorm del av mitt hjärta. Du är så underbar gumman! Och det gör ont i mig när du skriver att du skall finnas kvar "åtminstone ett tag till" <333 Du får inte göra någonting dumt älskade du, även fast det lockar. Du är en stark tjej och jag vet så jävla väl att du klarar dig, att du kan ta dig upp ur detta.

Jag önskar faktiskt att jag hade hälften av ditt mod, hälften av din styrka! Jag viker mig och du står upprätt, även fast du har det svårt. Jag beundrar dig, älskade du! <3