torsdag 8 november 2007

Tankespridd

Min känslor just nu när jag sitter här. Jag tycker om dig, väldigt mycket. Jag är inte kär, nej det får jag inte vara. Det kan jag inte vara. Jag tänker på dig för det mesta och det tar fan kål på en. När jag pratar med dig, om dig, så ler jag hela tiden. Men jag har kommit till en punkt då jag just nu inte vill att det ska vara såhär. Det är inget kul alls. Om man ska tycka om någon så ska det finnas så mycket där och jag vet inte... jag vet inte om det där finns där just nu. Jag är inte ledsen, inte arg, men jag är inte heller glad. Jag är mer förvirrad. Varför när man hittar någon, så ska det alltid finnas något som kommer ivägen. Jag vet och mina vänner vet det nog med. Du betyder mycket för mig. Att komma till denna punkt och erkänna det. Att det börjar vända åt ett håll då jag vill att du ska försvinna är jobbigt. Självklart vill jag inget annat än att ha dig i mitt liv. Men jag ser inte att jag får ut det som jag skulle vilja ha. Jag tror att om jag hade velat det så mycket så hade det hänt för länge sen. Jag menar jag hade inte då setat och tänkt på mina andra alternativ som jag faktis här. Hur mycket jag än vänder och vrider på det så kommer jag fram till att du alltid finns i tankarna. Kanske är det för att jag inte gett dig chansen, kanske för att jag inte fått känna på om det är något att ha.

En förvirrad själ som bara sitter och babblar på. Finna mitt hopp. Men ska jag våga hoppas, gör jag det för mycket så kommer det sluta med besvikelse. Ett förvirrat hjärta som inte vet vilken väg det ska ta. Den vägen som kan leda till ännu en vänskap och inget mer. Eller den som kan leda till kärlek och det bästa. Vilken väg som man än väljer så sluts dem samman i slutet. En förvirrad tjej med bara dig i tankarna. En förvirrad idot som inte tar chansen när den finns där rätt framför näsan på en. En förvirrad fegis som utan tvekan nu när hon gör sitt val kommer att gå miste om något.

Det hopp du ger mig. Den känslan som du tillåter mig att få. Är det verkligen snällt mot mig om du i slutet bara vill ha en ny vän. Dagar kan gå och vi behandlar varndra som bara vilken vän som helst. Dagar kan gå och vi behandlar varandra som om vi Älskar varandra. Förivrrad eller ska jag kanske säga tankespridd. Det är vad jag är just i detta nu. Jag kräver inga svar, jag kräver verkligen ingen förklaring. Jag bara vill att det ska ta slut!

Inga kommentarer: