tisdag 12 februari 2008

Känner för att nu informera alla som läser, eller ja dig Elfrida, förmodligen bara du som orkar läsa all skit jag skriver haha. Idag så är det bara 17 dagar kvar tills det är meningen att jag ska flytta. Längtar väldigt mycket, fast samtidigt så är jag lite butter och känner att det kanske var ett misstag att välja att bo själv. Så nu sitter jag här och försöker överväga vad som är bra med det och vad som inte är det haha så låt oss se vad jag kommit fram till

BRA!

  • Jag får mitt eget utrymme, behöver inte bry mig om att det finns andra som jag måste ta hänsyn till. ( mer än katterna, och dem andra som bor i lägenheterna ) haha
  • Jag kan springa runt naken och lyssna på musik utan att behöva bry mig om att någon ska se mig, eftersom mitt fönster ligger mot en gård och jag bor högre upp så ska det mycket till om någon ska se mig.
  • Jag kan vara uppe sent, okej det ska jag väl kanske inte säga har hindrat mig här hemma. Men jag kan ha högre ljud på tv:n utan att någon ska gnälla.
  • Får ha toaletten för mig själv. Usch det kanske är något som jag får panik över, trots att vi under dessa år haft två toaletter, så har det alltid slutat med att jag är den som får flytta på mig om jag står och gör mig iordning. Inget mer sådant, sjukt skönt.
  • Det är sjukt bra läge, behöver inte känna mig så beroende av mor min. Jag kan ta mig ner på stan hur lätt som helst, bara gå ner för trappen och öppna dörren och walha.
  • Kan ha besök när jag vill, ingen som kan säga att det inte passar mer än jag själv då. Men det ska nog mycke till att jag ska säga nej till den som frågar.
  • Inte bara bra, utan helt underbart, eller kanske ska jag säga Underbar. Det är min nya granntant. Jag är helt säker på att jag inget annat än att jag kommer att älska henne. Låter säkert konstigt men det var kärlek vid första ögonkastet. Hon synar mig från top till tå och sen kollar hon mig i ögonen, vi ska nog kunna fika flera gånger ska du se.
  • Något mer bra med den är att jag äntligen efter alla dessa år får mina katter hem till mig. Ska bli riktigt mysigt, som den djurvän jag är hahaha

Mindre bra!

  • Något som enligt min åsikt ibland blir mindre bra. Det är att jag vet att det nu helt plötsligt kommer att dyka upp äldre vänner som inser att gud vad bra att jag bor mitt på stan, haha men bara så ni vet så ska jag försöka att inte gå på det.
  • Att duschen inte ligger i lägenheten. Det kan ju vara lite skumt tycker jag, men men det får duga till mig jag får väl inse att jag inte är bättre än så ;)
  • Att det ligger restauranger runt omkring, haha det kan sluta i katastrof. Men med tanke på mitt tillstånd så ska det kanske inte vara så farligt, men det är väl en mindre bra kanske.
  • Att man trots allt kanske saknar sällskapet, att man saknar att ha någon och dela maten med. Men jag ska nog kanske inte vara så orolig över det, jag vet två som säkerligen är redo att ställa upp.haha

När jag nu läser igenom detta så inser jag att det är ju övervägande bra saker. Så vad finns det att vara orolig över, eller att ens fundera över att det skulle vara en dålig idé. 17 dagar kvarstår innan flytten. Ska bli nice, som en del skulle säga ;) hahah

Inga kommentarer: