lördag 16 februari 2008

Kvällens aktivitet blir lugn. Ska ligga hemma i soffan och kolla på TV och ha så roligt som bara jag kan. Andra dagen på lovet blir ensam hemma, min vänner är ute och ha det kul och vad gör jag. Jag sitter hemma och offrar min tid och tankar åt dig. Nej, men för att få ett gott intryck på mor och för att få henne och köpa soffan så fick jag välja bort lite. Men men det är nog värt det. Jag menar det är ju inte bara bra för mig att jag får en soffa, det blir ju bra för dem som inte vill sova brevid en tjej som drömmer att hon är en lönnmördare, inte så kul kanske. Men jag är tyst om det så att inte alla hör det, eller du snarare sagt. Tröttheten börjar komma ifatt mig nu. Efter en promenad hem ifrån Elfrida igår så piggande jag till och hade svårt att somna när jag kom hem. Istället la jag mig i sängen raderade sms ( behövdes verkligen), spelade lite bowling och sen så slocknade jag.

Nattens dröm:
Jag var i skolan. Jag gick där med den största magen av alla. Sen kommer Elfrida fram och säger, Fanny du vet att ditt vatten har gått va?! till min förvåning försöker jag kolla ner men ser inget för min mage är så stor. Elfrida börjar skrika och helt plötsligt står ni tre där på rad och kollar på mig. I kör säger ni : -Det är mitt va Fanny ? jag kollade på er och undrade om jag såg i syne. Helt plötsligt ligger jag i biblioteket och någon skriker det är två stycken det kommer en till. Precis när jag ska ta tag i mina barn så blir det svart och en vägg öppnar sig, mot mig kommer en viking Line båt. Innan jag vet ordet av det så slänger sig en över mig och räddar mig bort från faran. Glömde barnen gjorde vi och dem dog. Sen så sprang vi till andra sidan av skolan och såg den bli totalt förstöras av en Viking Line båt. Det sista som sades innan jag vaknade var att ni i kör sa: Fanny jag älskar dig!

Skum dröm som ingen vill uppleva, det kan jag lova er.

Inga kommentarer: