tisdag 26 februari 2008

Nu vet jag vad som krävs för att man ska klara sig på en cykeltur i Laggarhult. Ringde på klockan en gång, två gånger, tre gånger, fjärde gången höjde jag rösten och sa ursäkta mig. Inte en enda jävla reaktion på dem tre som går framför mig, dem gick i rad. Jag bestämde mig för att ta en risk jag körde ut på gatan då hör jag en röst säga: Du kan använda ringklockan så flyttar vi på oss. Trodde jag skulle spricka av ilska. Detta händer mig minst sagt flera gånger i veckan och nu är jag så trött på det. Gamla kärringar och gubbar, vad fan har dem ute och göra. Dem är ju fan är fara i trafiken bara dem går. Hur fan kan det vara möjligt kanske du undrar, och då ska jag göra dig besviken. Jag har inte en jävla aning, en sak som jag konstaterat är att dem är det.

Vad är det som krävs då? Jo ett hagelgevär är vad som krävs, så jag några meter innan kan ta fram det och skjuta dem i benet så dem är still och ligger där så jag kan cykla förbi, men jag är ju inte helt galen så jag jag ringer så klart 112 och informerar om att det ligger en tant/ gubbe på cykel/ gångbanan i Laggarhult, att jag tyvärr är i brådska så jag kan inte stanna och kolla om dem överlever. Men det är klart att dem inte dör, inte hoppas jag det. Och om dem gör det så finns det så många fler så det spelar ingen roll. Förmodligen så är det inte heller av skottet, utan av chocken, pga deras dåliga hjärta. Så när dem gör en obduktion sen så är det inte den som sköt som får skulden utan då är det hjärtat som la av. Very nice. En sak som är säker att nästa gång jag träffar på en idiot som inte hör när jag plingar eller ursäktar så ska jag fan köra upp brevid dem tätt intill och skrika allt var jag har: SKAFFA HÖRAPPARAT SÅ TANT HÖR, MAN VET ALDRIG NÄR NÅGON KOMMER MED ETT HAGELGEVÄR OCH SKJUTER ER!...förmodligen hör dem inte det, så då tar jag upp min lapp ur jackan där jag har en bokad tid med en öronläkare!

För alla er cyklister i Laggarhult och i Katrineholm, börja använd cykelhjälm. Nu kommer våren snart och dem små jävularna kan gå ut igen utan att halka och bryta deras sköra ben. Cykelhjälmen hjälper er när ni måste veja ut på vägen och bli på körda av bilar.

Inga kommentarer: